ProLab – lepší rouška

Na aktuální situaci pandemie reaguje i ProLab (Technická fakulta ČZU v Praze) a navrhli velice pěknou masku k ochraně dýchacích cest. Nezapomínejte, že je dobré chránit si i oči, jelikož se COVID19 přenáší kapénkami. DĚKUJEME! 🙂

Jedná se o alternativu k šitým rouškám pro technicky zdatnější jedince…

 

Vzhledem k situaci s rouškami, jsme zareagovali v ProLabu Technické Fakulty a navrhli jsme masku s výměnným filtrem. K výrobě je potřeba 3D tiskárna (nejrozšířenější typ tisku FDM) dále těsnění do oken, sáčky do vysavače – antibakteriální apod. jsou lepší, ale i jiné, případně bavlna apod. 8x vrut (8-10mm), guma k uchycení.

 

NAŠE HODNOCENÍ

PLUS

  • VZHLED

MINUS

  • UCHYCENÍ GUMY
  • 4 DÍLY K TISKU
  • NEMÁ FORMU PRO VÝŘEZ FILTRŮ
  • KOMPLIKOVANÁ VÝMĚNA FILTRŮ
  • OSTRÉ ÚHLY
  • VNITŘNÍ DRŽÁK FILTRU MÁ ZBYTEČNÝ ÚHEL

 

Maska je složená ze tří 3D souborů.

1. resp3 main

2. resp3 vnitrek

3. resp3 boky

Maska funguje jako lepší rouška, nenahrazuje respirátor ! Je omyvatelná (líh). Filtry je dobré často měnit. Maska není na celodenní nošení, jen na krátkodobé (obchod, tankování …….) Jako tiskový materiál doporučujeme PETG, tisk vrstvou 0,25 stačí. Doba tisku celkem je kolem osmi hodin.

AUTOR: Technická fakulta ČZU v Praze

ZDROJ: https://www.facebook.com/tf.czu.cz/

0 0 vote
Article Rating
Subscribe
Upozornit na
guest
5 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Pavel Vašát
Pavel Vašát
5 měsíců před

Dobrý den. Předně děkuji za všechny, že se snažíte pomoci.
hlavní část masky jsem vytiskl – tisknu z ASA, takže by se to teoreticky mělo dát i vyvařit.
Nicméně při tisku těch lícních držáků filtrů jsem zjistil, že spodní strana není ideálně placatá – a minimálně v PrusaSliceru nelze objekt natočit tak, aby spodní plocha byla ve 100% kontaktu s podložkou. V CuraSliceru není problém, tam si ten objekt posunu třeba 0,2mm “pod podložku” – ale v PrusaSliceru to nejde. Musí se použít funkce CUT a odstranit 0,2mm spodku – ale nevím zda to každého napadne.

Proto bych poprosil, abyste pro zbylé uživatele zkusili oříznout ten lícní díl, aby byl 100% rovný.

Nicméně není to rýpání – odvedli jste úžasnou práci a ještě jednou díky.

Karel Quast
Karel Quast
5 měsíců před

Jsou potreba pri tisku podpory nebo uhly nejsou tak ostre?

Tomáš
Tomáš
5 měsíců před

Zdá se mi to, nebo je soubor “resp3 boky” poškozen? Ve Sliceru mi to automaticky opravuje 322 chyb a není tam pak půlka 1. vrstvy. Vposledních taky něco chybí. Zkoušel to někdo? Ostatní soubory jsou OK. Díky.

Tomáš
Tomáš
5 měsíců před

Dobrý den,
doplňuji printscreeny ke včerejšímu komentáři.

Libor
Libor
5 měsíců před

Dobrý den vytiskl jsem návrh na masku je tam několik problémů. jelikož nemám zkušenosti kreslením ve 3D programech tak úpravu sám nezvládnu. Jedná o bočnice kde se první vrstva vytiskne jen část a druhou část se tiskne až s druhou vrstvou takže nedrží na podložce.
Druhá připomínka je k bočním výstupům na těle jsou moc dlouhé a při tisku poslední vrstvy která zakončuje dochází k pohybu a tím špatnému spojení. Řešení je buď přidat přepážku v prostředku nebo jsou potřeba? nebylo by lepší je zrušit a nechat jen přední filtr?
jinak vypadá dobře ale bylo by potřeba to trochu dotvořit. Rád budu spolupracovat.
Děkuji

5
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x